Ritualul

De ce trebuie să ai un ritual? Simplu, pentru că de obicei avem tendința să nu facem chiar tot ceea ce trebuie, ce ne aduce beneficii pe termen lung ci optăm pentru lucrurile care ne aduc beneficii pe termen scurt și de cele mai multe ori pierderi pe termen lung.

Un exemplu în acest sens este spălatul pe dinți, care deja a devenit un ritual pentru toată lumea, deși nu înțelegem în momentul de față ce beneficii exacte ne aduce, pentru că nu avem cum să știm că dacă nu ne spălăm pe dinți puntem ajunge așa , așa sau așa, totuși face parte din ritualul nostru zilnic.

Sper că nu te-am făcut să te simți mai rău, însă asta este adevărul. Trebuie să vedem care sunt de fapt efectele acțiunilor noastre pentru a putea schimba ceva la noi.

Astfel, beneficiile unui ritual zilnic sunt nenumărate însă am să le enumăr doar pe cele mai importante:

un ritual zilnic nu îți permite să procrastinezi

un ritual zilnic poate nu are beneficii imediate, însă în viitor beneficiile sunt clar vizibile

un ritual zilnic poate avea un efect pozitiv asupra sănătății creierului și copului tău

un ritual zilnic te ajută să pui cărămidă peste cărămidă, până când construcția se va finaliza, etc.

– un ritual zilnic îți oferă o stare de satisfacție

– un ritual zilnic te ține în echilibru

Cum să îți stabilești un ritual?

Este simplu, trebuie să pleci de la întrebarea: ce vreau să obțin? și apoi îți construiești ritualul după propriile nevoi.

Să spunem că vrei să fii mai deștept, să îți dezvolți vocabularul și să fii o persoană sănătoasă.

Pentru deștept poți încercă în fiecare dimință să rezolvi puzzle-uri, riddles, sudoku, șah, etc, important este să îți pui o limită de timp (5 minute – 10 minute) sau una fizică (2 jocuri de sudoku, 1 puzzle, etc.)

Pentru a îți dezvolta vocabularul poți alege să citești 2 cuvinte noi din dicționar zi de zi și să citești 10-20 de pagini în fiecare diminteață dintr-o carte, asta te va ajuta enorm în timp.

Pentru a fi o persoană sănătoasă, poți alege să faci sport în fiecare zi și să mănânci corespunzător.

Care este ritualul meu (de dimineață)?

1) Dimineața cum m-am trezit sar din pat și inspir+expir adânc de 5 ori.

2) Pun muzică la mp3 player și încep să fac mișcare (abdomene, flotări, cardio, etc.)

3) Fac un duș

4) Meditez (5-10-15 minute)

5) Mănânc ceva ușor (ex. cereale (oats) cu lapte)

6) Îmi fac un ceai verde și când îl beau nu mă gândesc la nimic

Acest ritual îmi asigură sănătatea fizică și psihică, mă face o personă mai sănătoasă, mai calmă și mai concentrată. Mă ajută să primesc toate challenge-urile cu brațele deschise, văd numai oameni calmi în jur și nu observ graba. Sunt schimbarea ce vreau să o văd îl lume.

Care este ritualul tău?

One Comment on “Ritualul”

  1. […] Știu am zis câteva, însă crede-mă sunt mult mai multe decât cele amintite de mine mai sus, citește și fă-o zilnic, fă un obicei din asta, include cititul în ritualul tău zilnic! […]


Leave a Reply

