Paradoxul Timpului De Muncă

Ai fost în situația să înveți pentru un examen destul de mult, să depui multă muncă ore în șir de citit și memorat însă odată ce ai ajuns la examen nu ti-ai mai putut aduce bine aminte toate noțiunile și nota a fost una foarte slabă?

Dacă da, înseamnă că ai fost inamicul acestui paradox, citește în continuare pentru a afla despre ce este vorba.


Paradoxul timpului
este de fapt atunci când depui multe ore de muncă pentru ceva însă rezultatele sunt slabe. Cu cât muncești mai mult cu atât scad și rezultalte.

Un lucru ciudat, nu? Pun pariu că ai trecut prin așa ceva.
Pun pariu că ai mei colegi din facultate stăteau nopțile să memoreze materiale în timp ce eu munceam doar 3-4 ore pe zi reușind să iau note mai mari decât ei, mult mai mari.

Știu pe cineva care stătea 2-3 nopți înainte de examen să învețe în timp ce eu mă uitam la tv-show-uri sau dormeam. La final, eu am avut o medie undeva pe la 9,70 (locul 6 din facultate) și persoana respectivă a ajuns la o medie de 8,50 (spre locul 40-50).

Cum am reușit?

Trebuie să fie un secret aici, da chiar este. Secretul este că pentru fiecare examen mă începeam să învăț cu 7 zile înainte, e bine nu chiar să învăt, uite cum făceam:

Ziua 1

Îmi adunam toate materialele necesare, tot, absolut tot. Cautam pe internet informații, întrebam colegii , ce a subliniat proful, uneori chiar dădeam mail profului de curs pentru a îl întreba pe ce să ne axăm mai mult și împărtășam informația cu toți colegii.

Ziua 2

Lucram 3 ore. Nici mai mult, nici mai puțin.

Citeam toate materialele încercam să ma familiarizez cu noțiunie și toate lucrurile ce sunau complicat, încercam să le traduc, să le spun cu propriile cuvinte.

Făceam acest lucru pentru toate materialele, scoțând ideile principale pe foi.

Ziua 3

Continuam ce nu am reușit să fac în prima zi, de fapt în primele 3 ore din acea zi. Pentru că doar atat lucram. La finalul acestei zile citeam toate informațiile și notițele.

Ziua 4,5,6

În jur de 4 ore pe fiecare zi încercam să înțeleg noțiunile din foi.

Eu am o “boală”, nu pot să memorez ceva până nu în înțeleg. De aici și avantajul meu, daca profesorul schimba puțin problema eu învățând logic știam cum să o fac și luam notă maximă.

Despre tehnicile de învâțare utilizate am să discut în alt articol, pentru că și aici este o problemă, foarte mulți memorează (rote memorization) în loc să înțeleagă noțiunile.

Ziua 7

Ultima zi, deobicei următoarea zi aveam examenul.

Aici încercam să mă relaxez căt mai mult posibil.

Materilalele deja le învățasem  (înțelesesem) în zilele 4,5,6 acum doar repetam pentru 2-3 ore și mă relaxam complet.
Ieșeam în parc, mergeam la film, ieșeam cu prietenii. În timp ce colegii mei (90%) învățau pe rupte, eu mă relaxam, desi notele mele erau în top 10, munceam mult mai putin decat restul de 90%.

Concluzia

Nu trebuie mai multă muncă ci trebuie să muncești mai eficient pentru a reduce costurile (asupră sănătății datorită nopților pierdute, și constul cu timpul) și pentru a obține maximum de rezultate.

Ideea cu aceast tip de program este că atunci când lucrez, lucrez. Nimeni și nimic nu mă poate deranja. Putea ca blocul să se prăbușească, eu tot cu foile în mână eram. Nimic nu îmi distrăgea atenția astfel obțineam maximum de rezultate din aceste perioade foarte scurte de învățat.

În plus de asta, avantajul învâțatului pe mai multe zile este clar vizibil. Informația este înregistrată mult mai bine în creier pe mai multe zile și ai posibiliteatea de a repeta și tine minte cât mai multe informații, cu un efort extrem de mic.

Nu cred că aș putea vreodată să învăt precum colegii mei, însă pun pariu că ei și-ar fi dorit să învețe ca mine.

Și ca să vă spun sincer, nici nu m-am chinuit prea tare ca să fiu în top 10 din 300 de studenți, cu metoda asta nici nu ai cum să te chinui.

Hard work cică.. de fapt smart work, nu hard work. Rezultatele uriașe vin din muncă eficientă. Când înveți înveți, nu stai pe Facebook și din 3 ore dacă ai reușit să înveți 30 de minute, în cazul cel mai bun, dar despre eficiență la muncă am să discut în articolele următoare.

3 Comments on “Paradoxul Timpului De Muncă”

  1. Oana Calin says:

    Fiecare are stilul lui..eu invat cu doua zile inainte de examen, citesc o data cu mare atentie si interes si gata si iau 9 sau 10 cu fooarte mici exceptii, nu mi am facut niciodata planuri de invatat, invat cand am chef..invat cu logica si am incredere in locica mea, e simplu si am luat 3 ani bursa de studiu..nu e mare filozofie. Trebuie sa iti placa ce studiezi.

    • Cristi says:

      Dacă scopul este să iei notă mare, e ok ce zici. Însă dacă scopul este, și cam așa ar fi normal să fie, să înveți și să reții pentru a folosi cunoștințele în viitor atunci treaba se schimbă.

      Una e să înveți pentru notă, să memorezi. Și alta e să întelegi toate noțiunile, șă poți aplica în realitate și să iei și note mari/bursă pe deasupra, ca un premiu. 🙂

  2. […] Aceeași problemă este și cu multitasking-ul. Te simti mai productiv pentru că ai făcut mai multe lucruri deodată, însă per total ai făcut o muncă foarte slabă, iar e aici apare și paradoxul timpului de muncă, despre care am scris aici. […]


Leave a Reply

